POLITICA DE RETUR LIFEART

Termeni și condiții

1.  Dreptul de retur

A) Consumatorul persoana fizica

a) Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

b) Potrivit legii (OUG 34/2014), consumatorul are dreptul să se retragă din contractul încheiat la distanță sau din contractul încheiat în afara spațiilor comerciale, în termen de 14 zile calendaristice, fără a justifica decizia de retragere și fără a putea fi obligat la alte costuri. Termenul se calculează de la momentul la care clientul intră în posesia fizică a produselor comandate.

c) Termenul de retragere este de 14 zile.

d) In conformitate cu OUG 34/2014, clientul (persoana fizica) care doreste sa isi exercite dreptul de retragere si retur, trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:

(1) Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare sub aspect fizic si functional cum a fost la data cand a fost receptionat in baza comenzii facute on-line.

(2) Clientul trebuie sa raspunda pentru diminuarea valorii bunului, datorata utilizarii acestuia intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii caracteristicilor si modului de functionare.

(3) Furnizorul poate retine o suma de bani echivalenta cu costurile de reconditionare a produselor returnate cu deficiente de aspect, functionare, accesorii lipsa sau ambalaj incomplet, deteriorat excesiv sau lipsa.

e) Perioada de retragere expiră în termen de 14 zile din ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor, în cazul contractelor de vânzare, sau:

(1)  în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun;

(2) în cazul livrării unui bun care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese;

f) În termen de 14 zile de la decizia de retragere exprimată de client, acesta este obligat să restituie produsele comandate, pe cheltuiala sa.

g) Din momentul în care comerciantul primește produsele restituite, iar acestea sunt conforme, potrivit lit. a) de mai sus, va trebui să restituie banii clientului, în aceeași modalitate în care i-a primit, cu excepția situației în care clientul acceptă și altă modalitate de plată.

h) Obligaţiile care revin Comerciantului în cazul retragerii

(1)  Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

(2) Comerciantul rambursează sumele menţionate la alin. (1) folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

(3) Fără a aduce atingere alin. (1), Comerciantul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Comerciant.

(4) Cu excepţia cazului în care Comerciantul s-a oferit să recupereze el însuşi bunurile, Comerciantul poate amâna rambursarea până la data recepţionării bunurilor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis bunurile către Comerciant, luându-se în considerare data cea mai apropiată.

i) Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii

(1) Cu excepţia cazului în care Comerciantul s-a oferit să recupereze el însuşi bunurile, consumatorul returnează bunurile sau le înmânează Comerciantului sau unei persoane autorizate de Comerciant să recepţioneze bunurile, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat Comerciantului decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă bunurile sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea bunurilor, cu excepţia cazului în care Comerciantul acceptă să suporte acele costuri sau în care Comerciantul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora bunurile au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, Comerciantul preia bunurile pe cheltuiala sa dacă bunurile, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.

(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor. Diminuarea valorii bunurilor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-şi exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaţie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor în cazul în care Comerciantul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere.

(4) Comerciantul trebuie să poată face dovada diminuării valorii bunurilor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor.

(5) Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

B)     Clientul persoana juridică

a) Clientului persoană juridică nu ii sunt aplicabile prevederile OUG 34/2014.

b) Nu se acceptă returul produselor achiziționate de către persoanele juridice.

c) Ca regulă generală, comerciantul nu acceptă returul produselor comandate de clientul persoană juridică, în afara cazurilor în care:

(1) produsele sunt deteriorate/defecte la momentul recepției și este exclusă culpa clientului în manipularea defectuoasă a produselor

(2) produsele nu sunt conform specificațiilor convenite in formularul de comandă transmis de Client ;

d) În oricare dintre aceste două circumstanțe menționate mai sus, se poate accepta returul, urmand ca părțile sa agreeze de comun acord condițiile de returnare, respectiv: să se ofere un produs de înlocuire sau rambursarea prețului produsului deteriorat/neconform.

e) În orice alte situaţii, in afara celor arătate mai sus, în care clientul refuză să recepționeze produsele comandate, Comerciantul va emite factura şi va trimite produsele la adresa indicată conform comenzii, clientul fiind obligat să achite contravaloarea produselor comandate, precum şi a cheltuielilor suplimentare generate de refuzul recepției produselor, cu excepția cazului când părțile au stabilit în mod expres, de comun acord, o altă conduită.

2. Procedura de retur

2.1. Pentru ca returnarea produsului comandat să decurgă fără probleme, consumatorii sunt rugați să aibă în vedere următoarele aspecte:

– este necesară completarea formularului de retur (document separat).

– este necesar ca produsul/produsele de returnat să îndeplinească o serie de condiții de retur, prezentate mai jos.

– pentru returnarea mai multor produse de același fel, se poate completa un singur formular de retur.

– pentru returnarea mai multor produse diferite, este necesar cate un formular de retur, pentru fiecare produs.

2.2. Comerciantul garanteaza respectarea tuturor prevederilor O.G. 34/2014 in ceea ce priveste dreptul clientilor de retragere din contractual incheiat la distanta si returul produselor cumparate online.

2.3. In cazul in care Clientul solicita retragerea din Contract pentru achizitii online in cadrul termenului legal de retragere din contract, acesta trebuie sa-si exprime intentia de retragere din contract in termen de 14 zile, termen care curge din ziua urmatoare zilei in care au primit coletul. Produsele pot fi returnate prin curier la urmatoarea adresa: Calea Bucuresti, Nr 2a, Bacu, Joita, Judet Giurgiu.

2.4.  In cazul in care Clientul solicita retragerea din Contract pentru achizitii online in cadrul termenului legal de retragere din contract, iar bunurile sunt returnate si se constata ca acestea indeplinesc conditiile de retur, Compania va returna contravaloarea acestora, în maxim 14 zile de la returul bunurilor, prin aceeași modalitate în care i-a primit.

2.5. Comerciantul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vandute.

2.6. Clientul care solicita retragerea din Contract va suporta costul cu returul bunurilor, acesta nefiind suportat de catre Comerciant.

3. Condiții de retur

3.1. Produsele pe care le returnați trebuie să fie în aceeași stare în care se aflau în momentul livrării, neutilizate, fără pete, urme de folosire sau orice deteriorări. Nu se acceptă la retur produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate sau care au fost deteriorate: urme de uzură sau folosire, zgârieturi, etc.; de asemenea, nu sunt acceptate produsele care nu sunt însoțite de toate accesoriile cu care acesta s-a livrat.

3.2. Returul se face împreună cu toate accesoriile în original (dacă este cazul), certificatul de garanție în original și toate documentele cu care a fost livrat produsul. Dacă produsele de returnat au fost însoțite de eventuale cadouri/promoții, trebuie returnate și acestea.

IMPORTANT Întrucât suntem siguri că și dumneavoastră doriți să primiți produse noi atunci când achiziționați online, vă rugăm să le returnați în starea în care le-ați primit. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real.

3.3. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit), conform Legii 249/2015 ambalajul original nu mai este obligatoriu, totusi recomandam pastrarea si returul produsului in ambalajul original pentru a evita deteriorarea in timpul transportului, care ulterior poate duce la oprirea unei sume egale cu repararea produsului pentru a fi adus in stadiul initial. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, produse care odata utilizate nu mai pot fi refolosite sau prezinta urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

3.4. Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil), sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia, deasemenea produsele care nu mai pot fi reutilizate nu se accepta ca retur.

3.5. Diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora va fi imputata consumatorului in vederea readucerii produsului in starea anterioara sau intr-o stare care sa permita recomercializarea acestuia, cu o pondere intre 0% si 100% din valoarea de achizitie a acestuia.

3.6.  Exemple de astfel de diminuari de valoare sunt:

–          Pentru produse tip Purificator: Se diminueaza cu valoarea filtrelor care s-au desigilat si s-au folosit pe parcursul utilizarii aparatului. Nu mai mult de 10% din valoarea aparatului.

–          Pentru produse tip Umidificator – care folosesc disc igienic pentru dedurizare, se va diminua cu valoarea discului igienic, aprox 250 lei.

4. Produse pentru care nu se acordă dreptul de retur

4.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:

a) furnizarea de bunuri sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Comerciantul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

b) furnizarea de bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

c) furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

d) furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;

e) furnizarea de bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

4.2. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional, sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, cu conditia notificarii in scris pe adresa de mail : office@lifeart.ro, in termen de 24 de ore de la primirea produsului. In cazul in care defectiunea nu a fost semnalata in maxim 24 de ore de la livrare, produsul nu va fi inlocuit.

4.3. Nu se pot returna urmatoarele categorii de produsele:

– Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri.

– Produse aduse pe comenzi speciale.

– Accesoriile (De exemplu, dar fara a se limita la: incarcatoare, baterii, casti, curele, huse, etc)

– Filtrele sau consumabilele cumparate separat sau cele care fac parte componenta a produselor, contravaloarea acestora din urma se va scade din valoare produsului returnat.

4.4. In cazul in care produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site se poate returna fara niciun cost suplimentar din partea clientului, dupa ce, in prealabil, a fost trimisa o notificare in scris din partea acestuia in care se va specifica lipsa de conformitate a produsului in maxim 24 de ore de la livrare. Clientul poate solicita inlocuirea produsului sau returnarea contravalorii acestuia.

Orice cumparator care opteaza pentru returnarea produsului achizitionat din magazinul online lifeart.ro se consideră că a citit, inteles si acceptat prezentele termene si conditii.

Formular de retur